IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Tent van Achilles en Patrokles

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Patrokles

Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo sep 27, 2015 12:57 pm

'Ik zweer het je, door al die training ga ik zo sterk zijn dat ik in dit soort situaties terug kan vechten,' lachte Patrokles, terwijl hij zijn spieren spande. Ondanks dat Patrokles best wat afgetrainde spieren had, was het in vergelijking met Achilles en de andere krijgers helemaal niets. Hij was vaak onzeker over zijn lichaam als hij tussen zoveel grote en krachtige mannen liep. Misschien moest hij elke ochtend maar eens wat krachtoefeningen gaan doen met de Myrmidonen. Toen Achilles zijn benen van de grond vandaan schopte, hield hij zijn ogen en mond snel dicht in afwachting van het water, maar hij bleef net boven de waterrand hangen. 'Genade, oh goddelijke Achilles!' lachte Patrokles, waarna hij al snel tegen zijn vriend aangetrokken werd en zijn lippen voelde. Zijn armen gleden om Achilles' middel heen en zo kuste hij hem teder terug. 'Ik pak je nog weleens terug,' murmelde hij met een glimlach, waarna hij kort in Achilles' onderlip beet en vervolgens lachte. 'Dit is vast omdat ik je net nat had gemaakt in de tent, niet waar?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

Aantal berichten : 243

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo sep 27, 2015 6:29 pm

'Jij pakt mij terug? Dat wil ik nog wel eens zien.' zei hij met een grijns, terwijl hij met zijn duim langs Patrokles' kaak gleed. 'Daar is het onder andere voor ja.' grapte hij en liet hem los na hem nog een laatste kus te hebben gegeven. 'En voor het feit dat je me naar Agamemnon laat gaat om nieuwe wijn voor je te vragen.' Dat was misschien nog wel iets waar hij erger tegenop zag. 'Maar je kan het nog goed maken.' zei hij met een kleine glimlach rond zijn lippen en liep verder de zee in. Het water was warmer dan hij had verwacht en het was aangenaam.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo sep 27, 2015 7:31 pm

Patrokles keek Achilles glimlachend na en keek toe hoe hij dieper het water in liep. 'Je hoeft van mij niet per se naar Agamemnon. Het was een grapje. Het is goed om eens te stoppen met al die wijn.' Hij wist dat Achilles het vast niet zag zitten om de komende dagen ook maar één woord met de koning te wisselen. Inmiddels was Patrokles ook dieper het water ingelopen en traceerde hij met zijn vingers de spieren in Achilles' rug, terwijl hij een kus in zijn nek duwde. 'Ik weet wel wat manieren om het goed te maken,' glimlachte Patrokles, terwijl hij zijn armen van achteren om zijn middel wikkelde en zijn kin op zijn schouder legde. 'Ik weet niet of ik het eerder heb gezegd, maar ik ben erg blij dat je niet meer vecht. Ik- ik kan me niet voorstellen wat ik zonder je moet.' Zijn speelse toon van eerder was verdwenen en stevig hield hij Achilles vast. Soms twijfelde hij er over of Achilles wel besefte dat hij de enige persoon was van wie Patrokles oprecht hield. Achilles was niet alleen zijn vriend en geliefde, hij was ook zijn familie.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   di sep 29, 2015 8:55 pm

'Dat is waar, ik zou niet willen dat je zo'n dronkaard zou worden als onze geliefde koning.' merkte Achilles ietwat spottend op en grijnsde. Toen hij Patrokles' armen van achteren om hem heen voelde, moest hij glimlachen en lachend schudde hij zijn hoofd. 'Oh ja? Dat mag je vanavond dan wel eens bewijzen.' gniffelde hij en draaide zich om zodat hij Patrokles aan kon kijken. 'Geen Trojaan kan mij verslaan, zelfs Hector niet.' verzekerde hij zijn vriend en pakte zijn beide handen beet. 'Dat beloof ik je, dus wees niet bang, oké?' Het voelde niet goed om tegen Patrokles te liegen, in tegendeel zelfs, het voelde verschrikkelijk, maar Achilles wilde niet dat Patrokles zich onnodig zorgen zou maken over hem, dat deed hem niet goed.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   di sep 29, 2015 9:49 pm

Patrokles zuchtte diep en voelde hoe Achilles zijn handen vast pakte. Ondanks dat hij zijn woorden heel graag wilde geloven, wist hij dat Achilles geen god was. Hij was niet onsterfelijk. Hij bloedde net zoals elke andere man. 'Ik zal probéren om niet bang te zijn,' zei Patrokles uiteindelijk met een kleine glimlach, waarna hij zacht in zijn handen kneep en vervolgens los liet. Hij liep naar de branding toe en ging daar in het ondiepe water zitten. 'Ik bewijs het je toch al bijna elke avond?' grinnikte hij, terwijl hij een schelp van de bodem pakte en deze grondig bekeek. Het zou een mooi cadeau voor Alena zijn. 'Oh, dat wou ik je nog vragen,' zei hij door de gedachte aan zijn vriendin, 'kan je Alena ook wat... zelfverdediging leren? Ik heb de mannen naar haar zien kijken en ik wil niet dat haar iets overkomt en-' Hij fronste diep en haalde vervolgens zijn schouders op. 'Ik kan haar niet elk moment van de dag beschermen.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   ma okt 12, 2015 11:30 am

Achilles glimlachte liep het water uit. 'Als ik het nou aan jou leer, kan jij het aan haar leren.' Hij was hier om de Trojanen te verslaan, niet om iedereen in het kamp te leren hoe ze klappen uit moeten delen. Dat Patrokles bij hem in de leer ging, was echter iets wat hij enkel en alleen maar aanmoedigde: hij wilde niet dat hem iets overkwam. 'Zullen we weer teruggaan richting het kamp?' Een goed glas wijn en wat te eten zou hem zeker goed doen op dit moment.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   ma okt 12, 2015 11:42 am

Patrokles liep achter Achilles aan het water uit en pakte zijn tuniek op, om daarmee zijn natte lichaam af te drogen. 'Dat is een goed idee,' zei hij uiteindelijk. Het was voor hem de kans om zijn geleerde technieken ook echt in de praktijk te brengen, al was het maar om het Alena te leren. Toen hij droog was, trok hij zijn tuniek weer aan en maakte hij die van Achilles vast. 'Dat is goed. En ik moest nog wat met je goed maken, niet waar?' Hij glimlachte brutaal, waarna hij zijn lippen op die van Achilles drukte en hem mee trok naar het kamp, om zo linea recta hun tent in te stappen.

[end I guess??]
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   ma okt 12, 2015 11:50 am

[new]
Witheet van woede liep Patrokles door het kamp heen. Hij werd door enkele Myrmidonen aangesproken, maar hij negeerde iedereen en duwde zelfs nog wat mensen uit de weg. Het was helemaal niets voor Patrokles om zichzelf zo op te fokken, maar hij had eerder die dag met Thetis gesproken en zij had hem verteld over een voorspelling die ze Achilles had gegeven. Iets waar Patrokles níét van op de hoogte was. Eenmaal bij zijn tent sloeg hij de tentflap open en zag hij Achilles zitten. 'Wanneer was je van plan om het mij te vertellen? Of wachtte je gewoon op het moment dat je dood naar mij toe gebracht zou worden en ik het zelf wel zou uitvogelen? Oh, ja, want geen enkele Trojaan kan jou verslaan, zelfs Hector niet, niet waar?' Hij pakte de fles wijn op, die Achilles eerder nog bij Agamemnon had kunnen regelen, en gooide deze kapot in het zand. Hij hoefde niets meer van Achilles te hebben, hij had niets hoeven hebben, hij wilde enkel de waarheid.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   ma okt 12, 2015 11:58 am

Achilles had rustig in de tent gezeten met een oud boek in zijn handen toen Patrokles binnen kwam stormen. Hij had geen idee waar deze woede ineens vandaan kwam en hij was er dan ook even van ontdaan. 'Patrokles- wat, doe eens rustig. Waar heb je het allemaal over? Wat is er aan de hand?' Hij probeerde Patrokles beet te pakken, maar dat was nog moeilijker dan hij had verwacht. 'Waar komt dit ineens vandaan?' Achilles probeerde het gebroken glas dat in het zand lag te vermijden, terwijl hij dichter bij Patrokles in de buurt probeerde te komen. 'Doe eens rustig en vertel me wat er aan de hand is..'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   ma okt 12, 2015 12:06 pm

Patrokles sloot zijn ogen in frustratie toen Achilles het ook nog eens waagde om te doen alsof hij van niets af wist. 'Ik liep langs de zee en plotseling was je moeder daar. Ze vertelde me over je- je keuze.' Hij slikte moeizaam en zette een stap van Achilles vandaan. 'In Troy zou je je dood vinden, maar ook eeuwige roem. En in Griekenland zou je een mooi, rustig leven hebben, maar niet herinnerd worden.' Patrokles voelde hoe zijn ogen waterig werden van ongeloof, woede en verdriet en ruw draaide hij zich weg van Achilles. 'Je wíst al die tijd dat je niet met mij terug zou keren en toch heb je mij meegenomen? Zodat ik weer alleen terug kon gaan naar Griekenland óf mijn eigen leven ook nog eens zou verliezen in deze oorlog? Je bent niets meer dan een ongelofelijke egoïst.' Hij liep naar de kast toe en begon zijn eigen spullen eruit te trekken. 'Ik wist dat wat wij hebben, onze relatie, dat het te mooi was om waar te zijn. Ik- ik kan niet geloven hoe stom ik ben,' fluisterde hij, meer tegen zichzelf dan tegen Achilles, waarna hij zijn spullen in een tas stopte.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   di okt 13, 2015 8:31 pm

Achilles wilde hem tegenhouden, maar besloot dat het weinig nut had, dus liet hij Patrokles door razen. Bij de woorden van Patrokles voelde hij al snel zijn moed in zijn schoenen zakken. Achilles voelde zich niet snel verslagen, maar dit was een ander verhaal. Hij was zich er al die tijd bewust van geweest dat hij had gelogen, maar hij had het niet zien aankomen dat zijn moeder, zijn bloed eigen moeder hem op deze manier zou verraden. 'Ik-' Hij kon excuses gaan maken, maar Achilles wist dat híj fout had gezeten hier, niet Patrokles. Patrokles had recht om boos op hem te worden. 'Ik wilde het je vertellen, echt, maar ik wist niet hoe.' Hij probeerde zijn gevoelens duidelijk te maken, maar hij kon het niet goed onder woorden brengen. 'Patrokles, wacht nou... Ik- laten we erover praten. Het spijt me, oké, het spijt me echt en je hebt gelijk. Ik had het ook eerder moeten zeggen, ik had het moeten zeggen voordat we gingen. Maar ik kon het niet- ik wilde bij je zijn, voor zolang dat nog kon en- je snapt toch wel dat ik mee moest gaan naar Troy?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   di okt 13, 2015 8:44 pm

Patrokles deed zijn best om de woorden van Achilles te negeren en stopte dan ook ruw zijn spullen in zijn tas. De woorden van Achilles raakten hem hard en met een diepe zucht draaide hij zich naar hem om. 'Maar je hebt het niet gedaan en ik heb het moeten horen via je móéder. Zonder haar had ik het nooit geweten en dan was je plotseling dood gegaan en ik-' Hij begroef zijn handen in zijn haren en wendde zich al snel weer van hem af. Hij wilde er niet over praten. Normaal was hij niet diegene die moeilijke gesprekken uit de weg ging, maar nu wilde hij er geen woord meer over reppen. Hij stond op het punt om weer verder te gaan met inpakken, toen hij plotseling Achilles' laatste zin hoorde. Hij moest begrijpen waarom Achilles naar Troy was gegaan? In plaats van een rustig en gelukkig leven te hebben met Patrokles? Zonder na te denken draaide hij zich om en sloeg hij Achilles recht in zijn gezicht. Het was een klap van niets en Achilles zou vast teleurgesteld in hem zijn na al die vechtlessen dat hij nog steeds zo sloeg, maar Patrokles was overmand met woede. 'Ik stap op de eerste boot naar Griekenland en je zult mij nooit meer terug zien. Ga naar Hades met je verdomde roem! Ík zal je in elk geval niet herinneren, hoe veel Trojanen je ook zal doden.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   di okt 13, 2015 8:51 pm

'Ik- ze- het was niet aan mijn moeder om je dit te vertellen. Dat weet jij, dat weet ik en dat weet zij ook!' Het frustreerde hem dat zijn moeder hem zo voor het blok zette. Het was vast één van haar uitgedachte plannetjes om Achilles en Patrokles uit elkaar te halen. 'Patrokles wacht nou, alsjeblieft ik-' Hij staakte zijn zin toen hij Patrokles' hand tegen zijn wang aan voelde. Het was niet de pijn die hem liet verstijven, maar eerder het gebaar. Hij luisterde naar de woorden die hij naar zich toe kreeg geslingerd en pakte Patrokles bij zijn pols beet. 'Ga alsjeblieft niet weg Patrokles, niet naar Griekenland, ik-' Hij wist niet wat hij kon zeggen om hem hier te laten, maar hij kon Patrokles niet weg laten gaan, niet nu. Achilles had hem nodig, misschien nog wel meer dan hij ooit gerealiseerd had. Hij kon het niet aan om hem te verliezen, niet nu. 'Ik- het spijt me oké, ik- ik weet dat ik een fout heb gemaakt en het spijt me. Ga alsjeblieft niet weg, alsjeblieft.' Zijn woorden werden steeds zachter, tot hij op het laatste fluisterde. Het was één van de eerste keren in zijn leven dat hij wanhoop voelde. Pure wanhoop.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   di okt 13, 2015 9:07 pm

Patrokles probeerde zich los te rukken van Achilles, maar zijn hand was als een ijzeren greep om zijn pols heen en hij kon nergens naartoe. Met zijn vrije arm veegde hij de tranen uit zijn ogen en hij durfde Achilles niet aan te kijken, omdat hij wist dat hij zou toegeven aan hem. Het was wat hij zijn hele leven al had gedaan: elke stap die Achilles zette, zette Patrokles ook. 'Ik wil bij je blijven, Achilles! Je bent mijn vriend, mijn geliefde, mijn enige familie, mijn- Maar snap dan dat ik áltijd tussen jou en je roem zal staan. Ik hou van je en ik weet dat je ook van mij houdt, maar... de roem en de onsterfelijkheid zal altijd voor mij komen. Ik zal altijd als tweede komen en dat heb ik een tijdlang geaccepteerd, maar nu niet meer.' Hij haalde diep adem, sloot zijn ogen en legde zijn hand over die van Achilles heen. 'Ik ga niet wachten op de dag dat jouw lijk naar mij toe gebracht wordt. Ik- ik zal nu alvast moeten leren om te leven zonder jou.' Hij kneep in Achilles' hand en durfde hem eindelijk aan te kijken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo okt 18, 2015 7:24 pm

Achilles keek hem sprakeloos aan en liet zijn pols langzaam los. Hij had het nooit zo gezien, maar nu hij de woorden van Patrokles hoorde, realiseerde hij dat hij gelijk had. Partokles stond tussen zijn roem en onsterfelijkheid in, maar hij wilde het beide. Hij wilde niet kiezen tussen die twee dingen waar hij altijd van had gehouden. 'Ik-' Achilles wist niet wat hij moest zeggen, hij wilde het uitschreeuwen, smeken om hem hier te houden, maar hij wilde Patrokles ook niet ongelukkig maken, dat was wel het laatste wat hij wilde. 'Ik wil niet zonder je leven, Patrokles. Ik- ik kan niet...' Zijn ogen waren op de grond gericht en voor het eerst in zijn leven voelde hij zich leeg door de eerdere woorden van Patrokles.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo okt 18, 2015 8:35 pm

Patrokles veegde met zijn arm de tranen van zijn wangen af en draaide zich weg van Achilles. 'Het is het beste als ik naar Griekenland ga. Weg van hier. Dat- dat maakt alles makkelijker, denk je ook niet?' Hij pakte zijn tas weer van de grond af en stopte zijn laatste kledingstukken erin. Zijn ogen vielen op hun bed en onmiddellijk kwam er een gevoel van verslagenheid door hem heen. Hij wilde niet anders dan Achilles vast houden en kussen en met hem praten en alles wat ze normaal deden. Maar hij wist dat het altijd in zijn achterhoofd zou zitten dat hem ooit het lijk van Achilles gebracht zou worden. In de tijd dat hij Thetis kende waren haar voorspellingen altijd uitgekomen. Al snel viel zijn oog op de lier die in hun bed lag en die hij ooit cadeau had gekregen van Achilles. Deze ochtend had hij Achilles nog gevraagd om erop te spelen en ze hadden zo tot het middaguur in bed doorgebracht. Zorgvuldig pakte hij de lier uit bed en raakte tegelijkertijd de ketting aan die om zijn nek hing. Dat was ook ooit een cadeau geweest van Achilles. 'Vind je het goed als ik ze mee neem naar Griekenland?' vroeg hij met bevende stem, terwijl hij Achilles afwachtend aan keek. 'Als herinnering.' Hij besefte erg goed dat dit weleens de laatste keer kon zijn dat hij Achilles ooit zou zien. Bij die gedachte zakte hij half door zijn benen heen en begroef hij zijn gezicht in zijn handen, terwijl hij hard begon te huilen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo okt 18, 2015 9:39 pm

'Wat? Nee, nee Patrokles, ik smeek je. Ga alsjeblieft niet terug naar Griekenland.' zei Achilles zachtjes, niet wetend of Patrokles het überhaupt wel had gehoord. Hij zou het niet kunnen verdragen om Patrokles nooit meer te zien. Als hij naar Griekenland terug zou gaan, zou dit de laatste keer zijn dat Achilles hem kon zien, hem kon vasthouden, zijn stem kon horen en geur kon ruiken... 'I-ik snap dat je ruimte nodig hebt en ik weet dat ik het je moeilijk heb gemaakt, maar ga alsjeblieft niet weg.' Toen Patrokles op zijn knieën in elkaar zakte voelde ook Achilles hoe zijn handen begonnen te trillen. Normaal trilde ze van woede, maar nu trilde ze van angst en verdriet. 'Alsjeblieft, Patrokles, alsjeblieft blijf hier in Troy.' Hij voelde hoe zijn ogen begonnen te branden, al wilde hij niet toegeven aan de tranen die hij voelde opkomen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo okt 18, 2015 10:09 pm

Patrokles voelde hoe er een brok in zijn keel ontstond door Achilles' woorden en hij haalde zijn handen van zijn betraande gezicht weg. Zijn smeekbedes lieten hem met de seconde meer twijfelen over zijn beslissing, maar hij hield stand bij zijn woord en stopte Achilles' lier in zijn tas. Nadat hij deze bij de tentflap had gelegd, liep hij op Achilles af en hield hij hem in de stevigste omhelzing die hij hem ooit had gegeven. Hij begroef zijn gezicht in zijn nek en gleed met zijn hand geruststellend over zijn rug heen. 'Geef mij één reden om hier in Troy te blijven,' fluisterde hij tegen zijn nek aan, zonder dat hij ook maar enige afstand liet ontstaan tussen hun lichamen. Toch maakte hij zichzelf na enkele momenten los en haalde hij zijn tekenboek uit de zak van zijn tuniek, om deze vervolgens in Achilles' hand te drukken. 'Dit is voor jou. Als herinnering.' Hij glimlachte zwakjes en drukte vervolgens zijn lippen langzaam en zacht op Achilles' mondhoek.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo okt 18, 2015 10:34 pm

Achilles klemde zijn armen stevig om het lichaam van Patrokles heen en trok hem tegen zich aan. Toen hij realiseerde dat dit waarschijnlijk de laatste keer was dat hij hem in zijn armen kon houden, voelde hij hoe zijn benen zwak werden en zijn ogen zich vulde met tranen. 'Omdat ik van je hou, ik kan niet zonder je Patrokles. Niet nu, ik heb je nodig- Alena heeft de nodig, de Myrmidonen hebben je nodig.' zei hij zachtjes terwijl hij hem nog steviger vastpakte. 'Ik heb je nodig.' murmelde hij tussen zijn stille tranen door tegen Patrokles' schouder aan. 'Ik- ik weet dat het egoïstisch was om het je niet te vertellen, maar ik was zo bang om je kwijt te raken en nu- bij de goden ik ben zo stom geweest Patrokles. Vergeef het me alsjeblieft.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo okt 18, 2015 10:52 pm

Patrokles liet zijn hand in Achilles' haren glijden en hield hem zo tegen zijn schouder aan, terwijl hij voelde hoe Achilles' tranen zijn schouder nat maakte. Patrokles was stil geworden door zijn woorden, maar al helemaal door zijn tranen: hij had Achilles nog nóóit zien of horen huilen. Elke cel in zijn lichaam schreeuwde dat hij bij Achilles moest blijven, maar hij wist dat het uiteindelijk alleen maar nog meer verdriet zou brengen. Elke dag zou hij op Achilles wachten, of hij levend of dood aan kwam. 'Ik vergeef het je,' fluisterde hij. 'En ik hou van je. Maar ik moet gaan, ik-' Hij wist dat als hij nu niet ging, dat hij nooit meer weg zou gaan. Dus liet hij Achilles abrupt los, pakte hij zijn spullen op en rende hij de tent uit, nog steeds met tranen op zijn wangen. Al snel was hij op het strand en besprak hij met de kapiteins wanneer hij weg kon. Toen hij het antwoord had gekregen, bleef Patrokles nog voor enkele seconden op het strand staan en beende hij vervolgens weer terug naar Achilles' tent. Eenmaal daar bleef hij in de opening van de tent staan en slikte hij moeizaam. 'De eerste boot naar Griekenland vertrekt pas over vier weken,' murmelde hij stilletjes. 'Tot die tijd zoek ik een andere slaapplaats en overdag zal ik werken als geneesheer.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   ma okt 19, 2015 9:28 pm

Toen Patrokles hem losliet en de tent uitrende, voelde Achilles hoe zijn benen slap werden. Hij deed niet eens meer de moeite om zichzelf staande te houden en liet zichzelf op zijn knieën zakken. Hij had het verpest, hij was het belangrijkste uit zijn leven kwijt geraakt, en waarvoor? Zodat mensen hem zouden onthouden? Zodat mensen die hij niet kende, waar hij niets om gaf, zijn naam wisten? Hij had zich nog nooit zo leeg gevoeld als op dit moment. De tranen waren gestopt en zijn lege blik had hij op het schrift van Patrokles gevestigd dat op de grond lag. Toen hij plots de stem van Patrokles hoorde, dacht hij in eerste instantie dat hij het zich inbeeldde, maar toen hij opkeek zag hij hem staan. Hij kon niet in woorden uitdrukken hoe opgelucht hij was dat er binnenkort geen boot naar Griekenland vertrok. 'Je mag ook hier blijven... dan zoek ik een andere plek.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   ma okt 19, 2015 9:42 pm

Patrokles trok aan de touwtjes van zijn tuniek en schudde zijn hoofd als reactie op Achilles' aanbod. 'Deze plek doet me teveel aan ons denken. En daarbij is deze tent niet van mij, maar van jou. Maar toch bedankt voor het aanbod.' Hij glimlachte zwakjes en bekeek nogmaals de tent. Als hij hier bleef, dan zou hij nooit afscheid van Achilles kunnen hebben. Daarbij verzon hij dan vast een smoes om terug in de tent te komen, zodat ze weer samen waren. 'Ik had het je trouwens nog niet verteld, maar de geneesheren hebben mij hun functie aangeboden. Ik- ik mag bij ze in de leer.' Door zijn verdriet om Achilles had hij daar niet eens meer over nagedacht, terwijl hij er juist zo trots op was. Hij had het vandaag aan Achilles willen vertellen. 'En hun werkplek is dichtbij Alena's tent, dus ik denk dat ik ga vragen of ik bij haar mag blijven voor deze paar weken.' Zijn blik viel op zijn tekenschrift dat op de grond lag en dat was opengevallen op een pagina waar hij Achilles had getekend. 'Ik weet niet of het een goed idee is dat we verder gaan met de vechttrainingen...'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Achilles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   zo nov 08, 2015 10:41 pm

Achilles' hoopvolle blik verdween als de sneeuw voor de zon toen Patrokles zijn aanbod afwees. Wat had hij dan ook verwacht? Dat hij zou zeggen dat hij hier wel zou blijven? Met een zucht kwam Achilles overeind en glimlachte bij de woorden. 'Dat is goed nieuws, gefeliciteerd. Ik- ik ben echt heel erg blij voor je Patrokles.' Hij meende ieder woord wat hij zei. Als er iemand in dit kamp was die het verdiende om in de leer te gaan bij de geneesheren van het Patrokles wel. 'J- ja, nee natuurlijk dat begrijp ik.' mompelde hij toen Patrokles zei dat hij maar beter geen vechtlessen meer moest geven en sloeg zijn armen over elkaar.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   ma nov 09, 2015 7:40 am

Patrokles kon een glimlach na Achilles' woorden niet verbergen en kort keek hij zijn vriend aan. Toch pakte hij al snel zijn spullen op en bleef hij twijfelachtig in de deur staan. 'Ik denk dat ik maar ga. Stel- Als je me zoekt, dan ben ik waarschijnlijk in de ziekentent.' Hij zette nog een kleine stap naar Achilles toe, maar liet vervolgens zijn hoofd hangen en keerde weer naar de deur toe. 'Doe voorzichtig, oké?' Met die woorden liep hij de tent uit.

[end]
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Patrokles

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   ma dec 14, 2015 8:47 pm

[new]
Nadat Achilles de tent had verlaten, hadden de soldaten van Agamemnon hem gelukkig met rust gelaten. Hij had in de hoek van Agamemnons tent mogen slapen, maar hij vertikte het. Ook sloeg hij al het eten en drinken af dat hij aangeboden kreeg en zei hij geen woord. Hij had alleen wat zusters toegelaten om zijn wonden te verzorgen. Gelukkig kreeg Agamemnon al vroeg in de ochtend te horen dat Achilles op het slagveld was gezien met zijn Myrmidonen én als een bezetene Trojanen doodde. Hij had Patrokles vervolgens snel vrij gelaten en liet hem onder leiding van twee soldaten terugbrengen naar zijn eigen tent. Eenmaal daar stuurde Patrokles onmiddellijk de soldaten weg en dook hij zijn tent in, waar hij met trillende handen tot rust kwam. Hij was eindelijk weer veilig. Moeizaam nam hij plaats op bed, waar hij zich langzaam waste en probeerde om de geur van Agamemnons tent van hem af te krijgen. Ook verwisselde hij zijn tuniek en gooide hij de oude in het kampvuur van de Myrmidonen. Vervolgens ging hij weer de tent binnen en wachtte hij geduldig op de komst van Achilles. Hij hoopte dat hij snel thuis zou komen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Tent van Achilles en Patrokles   

Terug naar boven Go down

Tent van Achilles en Patrokles
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Griekse Kamp-
Ga naar: