Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Appartement van Achilles

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimedo jan 14, 2016 7:11 pm

Patrokles voelde al snel hoe hij zelf op bed lag en zag Achilles vervolgens boven hem hangen. Liefdevol kuste hij hem terug en kwam tegelijkertijd overeind. 'Je zegt het al, het is nog maar half één, dan kunnen we net zo goed nog een potje doen,' grinnikte Patrokles, terwijl hij Achilles' hand vast pakte en hem mee nam. De waarheid was eigenlijk dat hij het in de game kamer van Achilles fijner vond: het was er warmer en knusser en daarbij moest hij toegeven dat het bed hem toch een beetje intimideerde. Ondanks dat hij wel echt het bed wilde delen met zijn vriend, vond hij het moeilijk om het zelf te beginnen of te starten, vooral omdat hij nog zo onervaren was. Eenmaal in de game room nam hij weer plaats op de bank en pakte hij de controller erbij, terwijl hij grinnikend weer een handvol popcorn in zijn mond stopte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimedo jan 14, 2016 9:43 pm

Achilles knikte en liet zich gewillig meenemen naar de andere kamer en nam weer plaats op de plek waar hij voorheen ook had gezeten. 'Kom maar op.' grinnikte hij, terwijl hij het spel weer aanzette en wachtte tot het geladen was. 'Dus R2 is schieten en het vierkantje is herladen.' zei Achilles met een grijns en pakte zelf ook nog wat popcorn. Toen het spel begon en hij het wapen had wat hij wilde, schoot hij weer op de vijanden die op hem af kwamen rennen. 'Oh kijk uit, links van je!' Je kon wel stellen dat Achilles altijd erg opging in de spellen die hij speelde en films die hij keek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimedo jan 14, 2016 9:56 pm

Patrokles pakte de controller weer vast en bekeek de knopjes, terwijl Achilles hem opnieuw uit legde hoe alles werkte. 'Yes, got it!' Geconcentreerd begon hij weer te spelen en binnen no time zat hij er net zo diep in als Achilles. Ondanks dat hij opnieuw vaak dood ging, lukte het hem om steeds meer vijanden te raken. Hij raakte zelfs iemand die net Achilles wilde neer schieten. Hij had misschien niet gewonnen, maar elke keer werd hij wel beter. Toen het spel over was, ging hij met een grijns weer tegen Achilles aan zitten en trok hij de deken over hen heen. 'Komen er vaak mensen langs om hier te gamen?' vroeg hij benieuwd. Hij kon het goed begrijpen dat mensen graag naar Achilles kwamen om te gamen, de ruimte zag er gewoonweg veel te leuk uit. Hij legde ondertussen zijn hand op Achilles' knie en draaide rondjes met zijn duim, terwijl hij hem opnieuw aan keek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimedo jan 14, 2016 10:16 pm

'Zie je wel, hoe vaker je het doet, hoe beter je wordt.' zei Achilles toen het potje was afgelopen en legde zijn controller aan de kant. 'Soms wel, wat vrienden van school, soms wat gasten uit het team.' vertelde hij en haalde zijn schouders op. 'Maar jij bent wel mijn favo gast.' lachte hij en trok hem tegen zich aan. 'Wat zeg je ervan als we naar bed gaan? Misschien nog een filmpje kijken? Of gewoon- praten ofzo?' stelde hij voor en keek hem aan. Hij niet dat Patrokles zich ongemakkelijk zou voelen of dacht dat Achilles perse met hem naar bed wilde. Hij wilde er gewoon een gezellige avond van maken. Als er wat zou gebeuren, gebeurde er iets en anders was het ook goed. Als ze maar een leuke tijd samen hadden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimedo jan 14, 2016 10:36 pm

Patrokles knikte en drukte een zachte kus op zijn wang. 'Laten we dat maar doen,' glimlachte hij, 'dan ga ik morgen wel weer opnieuw revanche nemen.' Hij stond op en liep met Achilles naar de badkamer toe. Daar regelden ze tandenborstels, poetsten ze hun tanden en vervolgens liep Patrokles naar de slaapkamer toe. Kort twijfelde hij over de kleding waarin hij ging slapen, maar trok uiteindelijk zijn joggingbroek en shirt uit, zodat hij in zijn simpele zwarte boxer over bleef. Met een ongemakkelijke, kleine glimlach bleef hij bij het bed staan en gebaarde hij er naar. 'Ehm, heb je een favoriete kant om te liggen? Ik- ehm, omdat je natuurlijk al eerder relaties hebt gehad, en misschien lig je het liefst rechts en-' Hij haalde zijn schouders op en ging op de rand van het bed zitten, wachtend op een antwoord van Achilles.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimedo jan 14, 2016 11:27 pm

Ook Achilles trok zijn joggingbroek en top uit en sloeg de dekens over. 'Mijn favoriete plek is precies in het midden, dus dat zal ik je niet aandoen.' grapte hij en liet zichzelf onder de dekens glijden. 'Welkom in mijn goddelijke bed.' lachte Achilles en klopte op de plek naast hem. Zelf lag hij altijd overal en nergens. Er waren dagen dat hij diagonaal wakker werd, of met zijn armen en benen wijdt zodat hij het hele bed in beslag nam. 'Oh, ik wil je alvast waarschuwen. Er is me vertelt dat ik praat in mijn slaap.' lachte hij. 'Dus als je er wakker van wordt. Bij voorbaat mijn excuses. Jij nog vreemde nachtrituelen waar je me van op de hoogte moet stellen?' plaagde hij en trok Patrokles naar zich toe. 'Bij de goden, je bent zo schattig als je onzeker bent.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr jan 15, 2016 8:58 am

Patrokles moest lachen om Achilles' woorden en kroop ook onder de dekens. Al snel lag hij weer tegen Achilles aan en sloeg hij zijn arm om zijn middel heen, zodat ze dicht tegen elkaar aan lagen. 'Het is inderdaad een goddelijk bed,' zei hij oprecht en moest vervolgens lachen. 'Veel zachter dan de mijne. Je moet maar een keer mee matrassen kopen.' Zijn hand gleed over zijn rug heen naar Achilles' gezicht toe en zacht streek hij wat krullen uit zijn gezicht. Met een glimlach boog hij voorover om hem een kus te geven, terwijl hij nu zijn hand onderzoekend langs zijn borst liet glijden. 'Als je dan over mij praat, is het allemaal vergeven,' plaagde hij zijn vriend, waarna hij even diep na dacht. 'Nee, ik ben een vrij rustige slaper. Of nou ja, dat was ik vroeger, maar de vriendinnen die zijn blijven slapen, hebben er nooit iets over gezegd.' Bij zijn laatste woorden bloosde hij en keek hij van Achilles weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr jan 15, 2016 12:05 pm

'En dat ik erin lig, maakt alles nog veel goddelijker.' lachte Achilles en keek hem aan. 'Ik zou niet weten over wie ik 's nachts anders zou moeten dromen.' Hij drukte zijn lippen kort op die van hem en glimlachte vervolgens. 'In dat geval mag je luisteren naar mijn heerlijke gebrabbel.' Hij wist niet hoe vaak hij praatte in zijn slaap en of hij het iedere nacht deed, maar zowel Ricky als Eliza hadden hem er meerder malen op gewezen, waar hij precies over praatte wist hij ook niet te vertellen. Het was iedere keer iets anders. 'Hier, nu doe je het weer.' lachte hij en draaide Patrokles' hoofd terug zodat hij hem aankeek. 'Je hebt toch niets om onzeker over te zijn?' begon hij. 'En als er wel iets is waar je onzeker over bent, vertel ik je nu dat het nergens voor nodig is oké?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr jan 15, 2016 12:13 pm

Patrokles liet zijn hoofd door Achilles draaien en keek hem zo aan. Peinzend beet hij op zijn lip en glimlachte hij vervolgens verontschuldigend. 'Ik- ik zou willen dat ik meer zekerder was. Net zoals mijn broer, net zoals jij...' Hij moest lachen om zijn woorden en gleed weer met zijn hand naar zijn onderrug toe. 'Ik word er vast niet wakker van. Als ik eenmaal slaap, dan kan bijna niets mij meer wakker maken. Ik heb letterlijk drie wekkers naast mijn bed staan en nog steeds kom ik vaak te laat op mijn werk. En anders is jouw gebrabbel geen vervelende manier om wakker te worden.' Terwijl hij hem strak aan keek, gleed hij voorzichtig met zijn hand lager over zijn onderrug en liet hij zijn vingers een klein stukje onder de rand van zijn boxer glijden. 'Maar ik- ik voel me niet onzeker bij jou. Misschien wel eens verlegen,' lachte hij, 'maar ik voel me op mijn gemak. En dat komt door jou.' Hij boog zich voorover en kuste Achilles vol passie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr maa 04, 2016 9:31 pm

NEW

Achilles lag languit op de bank, kijkend naar één of andere spelshow die op tv was. Terwijl hij met een half oog naar het scherm keek, scrolde hij ondertussen ook zijn berichten af op zijn telefoon. Hij had de hele dag met Patrokles doorgebracht. Ze hadden met de honden gelopen in het park en ze hadden wat te eten gehaald bij de Indiër op de hoek. Patrokles stond nu onder de douche, dus had Achilles besloten om te crashen op de bank. Het was heerlijk om de dag te spenderen met Patrokles. Niets moest, ze konden doen wat ze wilde, op het tempo dat ze maar wilde en er waren geen verplichtingen. Achilles aandacht werd weer half getrokken door de tv toen de man $500.000 gewonnen leek te hebben, maar al snel zapte hij verder, opzoek naar iets dat hem meer interesseerde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr maa 04, 2016 9:39 pm

Patrokles kwam onder de douche vandaan en droogde zich zorgvuldig af met een handdoek. Achilles' appartmeent begon voor hem als een tweede huis te voelen, gezien hij er bijna meer tijd doorbracht dan in zijn eigen appartement. De eerste weken had hij vaak moeten vragen waar hij bepaalde spullen kon vinden, maar nu lagen er zelfs al spullen van hem zelf door het hele huis heen verspreid en kon hij overal zijn weg vinden. Toen hij besefte dat al zijn kleding in de was zat, liep hij naar de slaapkamer toe en rommelde hij daar wat in Achilles' lades. Hij zocht naar een boxershort en hij had achteloos een beetje door het ondergoed gezocht, toen hij plotseling een stapel brieven onderop zag liggen. Hij besloot het eruit te halen en nadat hij enkel een boxer en joggingbroek aan had getrokken, liep hij met de brieven naar de woonkamer toe. 'Hé, ik vond deze brieven in één van je lades... Hoort dat zo of was je ze misschien vergeten?' Met een nieuwsgierige glimlach nam Patrokles naast hem plaats op de bank en ging zo zitten dat Achilles met zijn hoofd op zijn been kon steunen, waarna hij de brieven aan Achilles gaf. Hij had even snel naar de stapel gekeken en zag dat ze allemaal gericht waren aan Achilles.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr maa 04, 2016 9:51 pm

Achilles kwam overeind toen hij Patrokles de kamer in hoorde lopen en verstarde toen hij hem met de brieven in zijn hand zag. Vergeten was hij ze niet, in tegendeel zelfs, hij was zich maar al te bewust van hun aanwezigheid. Er waren dagen dat hij zichzelf ervan moest weerhouden om ze open te maken, maar er waren ook dagen dat hij ze het liefste wilde verbranden. Achilles pakte de brieven in stilte aan, keek er kort naar en legde ze op de tafel neer. 'Ik was ze niet vergeten nee.' zei hij kortaf en keek hem aan. 'Het zijn gewoon oude brieven, niets bijzonder. Ik had vroeger een penvriendin.' loog hij. 'Ze lagen daar alleen maar zodat ik ze niet per ongeluk weg zou gooien als ik een keer mijn bureau opruim.' Het leugen kwam er een stuk gemakkelijker uit dan hij had verwacht en hij hoopte enkel dat Patrokles zijn woorden zou geloven. Dit deel van zijn jeugd was niet iets waar hij graag over praatte en hij wist niet of hij al klaar was om dit met Patrokles te delen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr maa 04, 2016 10:00 pm

Patrokles keek zijn vriend afwachtend aan en bestudeerde aandacht zijn gezicht. Het was aan Achilles te zien dat hij gespannen was en dat hij nou niet bepaald blij was dat hij de brieven mee had genomen. Geruststellend legde hij zijn hand op zijn achterhoofd en streelde zo zacht langs zijn haren. Zijn verklaring klonk heel logisch, maar er was iets dat niet klopte. 'Een pen vriendin?' herhaalde hij verbaasd, waarna hij twijfelachtig naar de brieven keek. Het was duidelijk dat Achilles er niet over door wou gaan, maar Patrokles kon het niet van zich af schudden dat er meer achter zat. 'Maar, Achilles... Als de brieven van een pen vriendin zijn, waarom heb je dan meer dan de helft niet open gemaakt?' vroeg hij zacht. Hij voelde zich vervelend dat hij zo door vroeg, maar hij had erg vaak het idee dat hij maar erg weinig van Achilles' verleden wist. Zelf was hij veel opener over zijn jeugd en opvoeding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr maa 04, 2016 10:07 pm

Achilles keek hem aan en haalde zijn schouders op. 'Gewoon.' Hij had geen goed antwoord op de vraag van Patrokles. In plaats van een duidelijk antwoord te geven, stond hij op en graaide hij de brieven van de tafel af. 'Het doet er niet meer toe. Die brieven zijn verleden tijd.' mompelde hij, terwijl hij terugliep naar de slaapkamer en de brieven teruglegde in de la, die hij met een ruwe duw weer dicht deed. Hij had moeten weten dat de brieven daar veel te open lagen. Hij had ze ergens moeten leggen waarvan hij zeker was dat Patrokles ze niet zou vinden, in ieder geval niet per ongeluk zoals nu. Hij had er vaak aan gedacht om het Patrokles te vertellen, het hele verhaal, maar er bleef iets in hem dat hem tegen hield. Ook nu voelde hij een weerstand van binnen opkomen. Lichtelijk gefrustreerd keek hij naar zijn spiegelbeeld en na enkele keren diep geademd te hebben, liep hij terug naar de woonkamer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr maa 04, 2016 10:42 pm

Patrokles keek zijn vriend verbaasd na, toen hij richting de slaapkamer liep met de brieven. Hij had helemaal niet verwacht dat de brieven zo gevoelig bij hem zouden liggen en hij wilde Achilles zeker geen pijn doen. Toch wist hij diep van binnen dat het fout was dat hij aan Achilles' spullen had gezeten. Hij had de brieven gewoon moeten laten liggen. Toen hij weer terug kwam in de woonkamer, keek Patrokles hem stilletjes aan en pakte hij uiteindelijk voorzichtig zijn hand vast. 'Het spijt me dat ik ze pakte. Ik- ik dacht dat je ze misschien vergeten was.' Hij was inmiddels ook opgestaan en keek Achilles afwachtend aan. Het was moeilijk om zijn blik te peilen achter zijn bril en zacht wreef hij met zijn duim over zijn hand heen. 'Wil je er misschien over praten?' begon hij zacht. Hij hoopte dat Achilles wist dat hij alles bij hem kwijt kon. Hij hield van zijn vriend en hij zou hem nooit ergens voor veroordelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr maa 04, 2016 10:49 pm

Achilles keek naar de grond bij de woorden van Patrokles en trok zijn hand na zijn woorden los. 'Vergeet het gewoon, alsjeblieft. Het zijn gewoon brieven- niets meer en niets minder.' Achilles liep naar de keuken, om voor zichzelf een glas water te vullen en deze in één teug leeg te drinken. Hij wist dat hij Patrokles een verklaring is verschuldigd. Voor de brieven en voor zijn gedrag. Achilles probeerde zichzelf kalm te houden en zich niet al teveel mee te laten nemen door de emoties die door zijn lichaam heen gierde. Er ging geen nacht voorbij dat hij niet herinnerd werd aan zijn jeugd, maar sinds hij met Patrokles samen was, namen zijn dromen ook andere vormen aan. Betere, vrolijkere vormen, al veranderde ze iedere nacht weer in een nachtmerrie. De brieven herinnerde hem levendig aan zijn jeugd, maar er was iets aan de brieven waardoor hij ze niet weg kon gooien. Een angst die hij niet kon beschrijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimevr maa 04, 2016 10:58 pm

Patrokles keek zijn vriend bezorgd na en liep uiteindelijk achter hem aan naar de keuken toe. 'Achilles, aan de manier waarop je reageert weet ik dat dit niet zomaar brieven zijn. Ik- ik weet dat ik er te lang op door ga en dat je dat niet wil, maar...' Hij beet op zijn lip. Hij had Achilles niet eerder zo gespannen en van binnen overstuur gezien. Er was iets aan de hand en het was verbonden aan de brieven. 'Maar je weet dat je het met mij kan bespreken. Dat je het bij mij kwijt kan.' Hij kwam niet te dichtbij zijn vriend en raakte hem ook niet aan. Aan zijn eerdere reactie wist hij dat hij er niet op zat te wachten. In plaats daarvan keek hij hem afwachtend aan en frunnikte hij nerveus aan de touwtjes van zijn joggingbroek. Hij vond het vervelend dat dit moest gebeuren, nadat ze zo'n leuke dag hadden gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 05, 2016 3:36 pm

Achilles luisterde met opkomende frustratie naar de woorden van Patrokles en voor hij het wist had hij het glas dat hij in zijn handen had tegen de muur tegenover hem gegooid. 'Ze zijn van mijn vader oké! Ben je nu tevreden?!' Was het nou verdomme nog niet duidelijk dat hij er niet over wilde praten. Achilles vermeed Patrokles blik actief en keek voornamelijk naar de grond waar de glasscherven lagen. Hij voelde zijn hart bonken in zijn keel, maar probeerde zijn ademhaling rustig te houden. Het was overduidelijk dat het veel met hem deed, maar hij wilde niet toegeven aan de gevoelens binnen in. Zonder wat te zeggen liep hij langs Patrokles heen, terug naar de woonkamer. Hij kon Patrokles niet blijven vermeiden en ooit zou het hoge woord eruit moeten, maar hij was er nog niet klaar voor. Hij was nog niet klaar om zo'n groot geheim over zichzelf bloot te geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 05, 2016 5:53 pm

Patrokles dook in elkaar en was zo sprakeloos dat hij niet wist te zeggen, nadat Achilles het glas tegen de muur had gegooid. Onbewust was hij enkele stappen van zijn vriend weggelopen en had hij zijn eigen armen om zich heen geslagen. Met een blik vol verbazing keek hij zijn vriend na en hij voelde de rillingen over zijn rug trekken. Hij had Achilles nog nooit in zo'n staat gezien. Het duurde een hele tijd voordat hij weer richting de woonkamer durfde te lopen en Achilles weer durfde te confronteren. Hij bleef dus ook een heel stuk van hem af staan. Hij wilde weggaan, van zijn problemen weg lopen, maar hij zou dat voor eens niet doen. Het ging nu niet om hem, maar het ging om Achilles. 'Hoe komt het dat je vader zoveel woede oproept?' begon hij opnieuw. Hij wist dat hij geen contact meer had met zijn vader, maar verder had Achilles het nooit over hem gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 05, 2016 6:07 pm

'Bij de goden Patrokles, je bent mijn psycholoog niet!' riep Achilles geïrriteerd en draaide zich naar hem om. Hij zag in Patrokles blik dat hij het niet slecht bedoelde, dat hij Achilles probeerde te helpen, maar dat maakte de situatie er niet makkelijker op. 'Het- ik wil er gewoon niet over praten oké.' zei hij uiteindelijk, waarna hij op de bank ging zitten en zijn handen door zijn haren heen haalde. Hij sloot zijn ogen en probeerde zijn hartslag naar beneden te krijgen, zodat hij weer kon kalmeren en dit hopelijk allemaal kon vergeten. Iedereen had zo zijn geheimen en dit was die van Achilles. Het was iets waar hij nooit over praatte, zelfs met zijn moeder sprak hij er nooit over. Het was iets dat stil werd gehouden en dat had Achilles geaccepteerd. Geen van zijn vrienden wisten er vanaf, alleen Eliza wist het, al had dat ook twee jaar geduurd voordat hij klaar was om het te vertellen. Voor ieder litteken dat het had achter gelaten had hij een verhaal. Het litteken boven zijn wenkbrauw kwam omdat hij van zijn step was gevallen en met zijn hoofd op de stoeprand was beland. Het litteken op zijn arm kwam doordat hij een keer was aangevallen door een hond en zo kon hij nog wel even doorgaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 05, 2016 7:09 pm

Patrokles bekeek zijn vriend zwijgend en bleef in de deuropening naar de woonkamer staan. 'Je hebt gelijk,' zei hij zacht, waarna hij naar een stoel liep en daar op plaats nam. Hij bleef afstand houden van Achilles en ging dus niet naast hem zitten op de bank. 'Ik ben je psycholoog niet. Maar ik ben wel je vriend en ik geef om je.' Patrokles wreef ook vermoeid over zijn gezicht heen en vermeed de blik van Achilles. Hij wist niet goed wat hij kon doen en zeggen. Het deed hem pijn dat Achilles zo'n slechte band had met zijn vader. Hij had hem veel meer gegund. 'Misschien- misschien is het beter als ik de keuken even op ruim en naar huis ga,' begon hij voorzichtig, waarna hij naar de keuken liep en een stoffer en blik uit een kastje pakte. Zo veegde hij de scherven op en maakte de keuken weer netjes. Hij wilde Achilles niet in deze staat alleen laten, maar het was ook duidelijk dat ze er niet samen uit kwamen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 05, 2016 10:14 pm

Achilles bleef zwijgend zitten toen Patrokles zei dat hij de keuken op zou ruimen en daarna naar huis zou gaan. Hij wilde helemaal niet dat zijn vriend weg zou gaan, maar hij wist niet of hij het wel kon maken om hem te vragen om toch de blijven, niet na zijn kleine uitbarsting van net. Uiteindelijk stond hij toch maar op en liep hij richting de keuken, waar hij in de deuropening bleef staan. 'Het spijt me van net...' zei hij zacht, terwijl hij keek hoe Patrokles de scherven in de prullenbak gooide. 'Ik- zou je willen blijven vanavond?' Het laatste wat hij op dit moment wilde was alleen zijn thuis. Hoewel hij Patrokles net zo veel mogelijk had ontweken, was hij ook blij dat hij er was. Hij had hem nodig, als hij nu weg zou gaan, wist Achilles niet wat hij zou doen. Waarschijnlijk niets goeds.
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 05, 2016 10:26 pm

Nadat hij de scherven weg had gegooid, zag hij Achilles in de deuropening naar de keuken staan en zuchtte hij diep. 'Je hoeft je niet te verontschuldigen,' stelde Patrokles hem met een kleine glimlach gerust. 'Ik had niet aan je spullen moeten zitten én niet zo moeten doorvragen. Het spijt mij.' Hij bekeek zijn vriend stilletjes en glimlachte vervolgens. 'Kom eens hier, jij.' Hij liep op zijn vriend af en sloot hem in een stevige omhelzing. Het was duidelijk dat de brieven een hoop herinneringen over zijn vader bij Achilles hadden opgeroepen. De relatie tussen hem en zijn vader was blijkbaar nog slechter dan Patrokles eerder had gedacht. 'En natuurlijk blijf ik vanavond.' Hij hield hem nog steeds vast en wreef zacht met zijn hand over zijn achterhoofd. Vervolgens liet hij hem los en bestudeerde hij Achilles' gezicht om te zien of hij nog steeds gespannen was. 'Laten we anders alvast naar bed gaan of neem een douche... Iets waardoor je kan ontspannen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Achilles

Achilles


Aantal berichten : 243
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 05, 2016 10:35 pm

Achilles waardeerde de reactie van Patrokles meer dan hij in woorden kon uitdrukken. Waarschijnlijk wist Patrokles half niet hoe moeilijk Achilles het ermee had en in welke worsteling hij zat op dit moment. 'Dit litteken hier, dat verhaal met de step heb ik je wel eens vertelt toch?' Hij gleed met zijn vinger over de dunne lijn die boven zijn wenkbrauw liep. Het was inmiddels bijna niet meer zichtbaar. Alleen als je er vanaf wist of hem van heel dichtbij bekeek kon je het zien. 'Toen ik zeven was gaf mijn vader me een klap, ik verloor mijn evenwicht en belandde met mijn hoofd op de hoek van de radiator.' Terwijl hij sprak ontweek hij Patrokles blik weer actief. Achilles schaamde zichzelf, dat hij dit had kunnen laten gebeuren. Dat hij nooit de kracht had gehad om op te komen tegen zijn vader. 'En hier deze op mijn arm.' Hij keek naar de lelijk geheelde littekens die verspreidt waren over zijn rechter onderarm. 'Ik viel door een glazen deur heen nadat mijn vader me een duw had gegeven...' Zijn stem werd met ieder woord zachter en stierf uiteindelijk ook weg. Alle onmacht die hij als kind had gevoeld kwam weer boven en hij voelde de tranen dan ook prikken in zijn ogen. Verwoed knipperde hij zijn weg voordat hij Patrokles blik weer vond. 'Daarom praat ik nooit over mijn va- over hem.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrokles

Patrokles


Aantal berichten : 287
Registratiedatum : 16-08-15

Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitimeza maa 05, 2016 10:48 pm

Patrokles volgde met zijn ogen de vingers van Achilles en zag zo de littekens. Hij kende het lichaam van zijn vriend nu dusdanig goed dat hij de littekens op zijn armen en zelfs die boven zijn wenkbrauw al eerder had gezien. Tijdens zijn woorden keek hij hem geschrokken aan en pakte hij zijn arm vast als steun. Hij had nooit ook maar enig vermoeden gehad dat Achilles zo'n zware jeugd had gehad. Hij wist dat het niet perfect was, maar dat hij het slachtoffer was geweest van ouderlijk geweld had hij nooit durven denken. 'Bij de Goden, Achilles, je was nog maar een kind...' zei Patrokles zacht, terwijl hij de opkomende tranen in zijn vriends ogen zag. 'Ik- ik snap dat je zo reageerde. Dat die brieven zo'n gevoel van woede en onmacht op roepen.' Hij pakte ondertussen Achilles' gezicht vast en drukte zacht een kus op het litteken. Het hoorde bij Achilles, het was deel van hem en zijn verleden, hoe lelijk en zwaar dat ook geweest mocht zijn. 'We hoeven er niet meer over te praten,' zei hij zacht en geruststellend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Appartement van Achilles - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Appartement van Achilles   Appartement van Achilles - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Appartement van Achilles
Terug naar boven 
Pagina 3 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Appartement van Patrokles
» Achilles
» Achilles' huis
» Tent van Achilles en Patrokles

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Alternate Universe-
Ga naar: